Top

Kinija per dvi savaites. Šanchajus

Kur rieda greičiausias pasaulio traukinys ir stūkso dangoraižiai-milžinai

Iš Kinijos mastu nediduko miestelio Zhangjiajie, turinčio vos pusantro milijono gyventojų, mes persikėlėme į vieną didžiausių pasaulio miestų – Šanchajų. Iš visų miestų, kuriuos aplankėme šios kelionės metu, Šanchajus labiausiai „išsimušė“ iš bendro vaizdo. Tai – „europiškiausias“ miestas, tapęs tikru tikriausiu Kinijos ekonomikos „pavyzdžiu“. Šanchajus – naujovių, technologijų ir modernizacijos lopšys Kinijoje. Kita, gana liūdnoka, šio miesto pusė – vyraujanti didžiulė socialinė nelygybė. Šis reiškinys egzistuoja absoliučiai visoje Kinijos teritorijoje. Kad ir kaip aukštai Kinijos ekonomika bebūtų vertinama pasaulyje, dauguma paprastų žmonių čia gyvena vargiai. Tačiau tik Šanchajuje atkreipiau dėmesį į tai, kaip labai paprasti žmonės yra atitolę nuo turtingųjų, besislepiančių už veidrodinių blizgančių dangoraižių langų. Tokia yra „nepatogi“ realybė.

Bet kodėl tada Šanchajus toks nepakartojamas ir kosmopolitiškas? Kas be ko, šio miesto „atsivėrimą pasauliui“ lėmė istoriniai veiksniai, kuriuos labai nesunkiai įžvelgsite miesto architektūroje. Gilų savo pėdsaką po Opijaus karų čia paliko ir anglai, ir prancūzai, o amerikiečiai Šanchajaus žemę pažymėjo Niujorkui būdingais Art Deco stiliaus architektūros pastatais. Visgi nepaisant to, išliko ir nuostabusis Šanchajaus koloritas – Shikumen architektūros stilius. Čia dirba ir gyvena labai daug emigrantų iš viso pasaulio, o turistams nesunku ir užsimiršti. Labai jau pažįstama ir europietiška aplinka, tačiau šalyje vyraujantis komunistinis režimas ir jam būdinga tvarka primena tai, kad vis tik čia – Kinija.

Į Šanchajų atskridome „Spring Airlines“ oro linijomis, o už du bilietus sumokėjome 188 Eur. Skrydis truko dvi valandas – Pudongo oro uoste mes nusileidome naktį. Kaip ir kituose Kinijos miestuose, naktinis metro nekursuoja, todėl lieka tik vienas būdas nuvažiuoti iki centro – autobusu arba taksi. Mes, žinoma, pasirinkome autobusą. Naktimis jie kursuoja gana retai, tačiau didžiausia problema buvo surasti stotelę. Apie 40 minučių mes klajojome šio didžiulio oro uosto koridoriais, atkakliai bandydami surasti išėjimą link mums reikalingos (arba bent jau kokios nors) naktinio autobuso stotelės.
Galiausiai pamatėme minią žmonių ir supratome, kad greičiausiai ir mums reikia eiti būtent ten. Po kiek laiko atvažiavo autobusas, į kurį ir įsėdome. Telefono ekrane parodėme, kur mums reikia atvykti. Už kelionę sumokėjome po 22 juanius žmogui. Prisipažinsiu – aš nelabai supratau, koks čia buvo autobusas, nes jis atvyko visai kitu, nei buvo nurodyta, laiku, o ir jo numeris lygtais turėjo būti kitas. Tačiau po visų lakstymų, skrydžio ir dar išaušus 5 val. ryto jau nebuvo labai svarbu, su kuo važiuoti, ypač, kai didelio pasirinkimo naktį, bet kokiu atveju, ir nebus. Autobusas apvažiuoja visą centrą ir sustoja tik keliose stotelėse. Tačiau mums labai pasisekė, nes viena iš stotelių buvo prie pat mūsų viešbučio. Nerealus sutapimas! Mums tereikėjo tiesiog pereiti gatvę. Viešbutis, kuriame apsistojome, buvo įsikūręs ne tik labai patogioje vietoje, tačiau taip pat ir labai gerai vertinamas turistų. Tai – penkių žvaigždučių viešbutis Hotel Equatorial Shanghai

Hotel Equatorial Shanghai

Remdamasi savo asmenine patirtimi rekomenduočiau apsistoti šiame viešbutyje, tačiau noriu perspėti, kad įsiregistruojant reikės palikti 100 juanių užstatą iš kreditinės kortelės. Pusryčiai šiame viešbutyje – ganėtinai brangūs, todėl mes jų nesirinkome. Ekonomiškiau būtų apsidairyti už viešbučio ribų: šalia jo surasite daugybę kavinukių, kuriose už pusryčius sumokėsite ženkliai mažiau. Beje, tai buvo vienintelis viešbutis Kinijoje, kuriame iš mūsų paprašė užstato.

Kaip susipažinti su Šanchajumi?

Ankstesniuose savo įrašuose iš Kinijos dalinausi įspūdžiais apie tai, kur verta, o kur neverta apsilankyti, kuriai vietai skirčiau daugiau laiko, o kuriai – mažiau. Tad kalbėdama apie Šanchajų galiu drąsiai teigti – dviejų dienų yra aiškiai per mažai, kaip ir Honkongui, apie kurį – kitą kartą. Kai turime mažai laiko explore‘inti labai didelį miestą, visada pasirenkame ekskursijas autobusu. Mano manymu, tai pats patogiausias būdas pamatyti viską, ką būtina, taip pat išgirsti gido pasakojimus ir visada turėti galimybę panorėjus išlipti ar įlipti atgal į autobusą. Šanchajuje yra kelios tokias ekskursijas siūlančios kompanijos ir, manau, kad nebus labai didelio skirtumo, kurią pasirinksite. Kiekvienos jų maršrutai ir kainos yra tokios pačios arba panašios, o stotelės visada išsidėsčiusios netoli viena kitos. Mes nusipirkome 24 val. galiojusį bilietą tik autobusui, kurio kaina buvo 100 juanių žmogui. Už kiek didesnę kainą galima įsigyti taip vadinamą combo bilietą, į kurį bus įskaičiuotas apsilankymas Jin Mao arba World Financial Centre dangoraižių apžvalgos aikštelėse ir net kruizas pramoginiu laivu Huangpu upe.

Pudun rajonas

Jei jau paminėjau dangoraižius, tai nuo jų ir pradėkime. Naujas Pudun rajonas yra tikrų tikriausias Šanchajaus ekonomikos centras ir modernaus šiuolaikiško miesto simbolis. Šiame rajone yra net keli vienas šalia kito išsidėstę dangoraižiai, kuriuose galima apsilankyti ir pamatyti miestą iš viršaus. Šanchajaus vizitinė kortelė – Oriental Pearl Tower. Yra skirtingi bilietų tipai, o bilietas į visus aukštus kainuos apie 220 juanių. Dar keli turistų dėmesio verti objektai – tai Jin Mao Tower (bilieto kaina – apie 120 juanių); atidarytuvu neretai vadinamas Finansinis centras (Shanghai World Financial Center), į kurį pakilsite už 180 juanių, ir aukščiausias – Shanghai Tower, kuriame, beje, apsilankėme ir mes. Bilieto kaina žmogui siekia 180 juanių perkant kasoje ir kiek pigiau įsigyjant iš anksto internetu. Tačiau kurį bokštą bepasirinktumėte, manau, kad vaizdas, kurį išvysite iš viršaus, bus vertas jūsų dėmesio ir laiko, kurio, beje, nesugaišite labai daug. Iki Pudun rajono nuveža ir turistinis autobusas, ir metro. Be dangoraižio apžvalgos ir pasivažinėjimo miesto gatvėmis nusprendėme skirti laiko ir tradicinei architektūrai.

Vaizdas iš Shanghai Tower

Kur pajusti kinišką dvasią?

Pudun yra labai šiuolaikiška Šanchajaus miesto dalis, kuriai 1990 metais buvo suteiktas ypatingos ekonominės zonos statusas, tačiau istorijos ir norimo kolorito čia neišvysite. Todėl persikelkime ten, kur karaliauja ne pinigai, bet glūdi gilios Šanchajaus miesto tradicijos.  Manau, kad reikėtų pradėti nuo šventyklų. Viena gražiausių ir svarbiausių šventyklų yra pasislėpusi tarp aukštų stiklinių pastatų – tai Jing‘an Temple. Ši šventykla – tai labai gražus pastatų ansamblis, iš kurio sklindantį smilkalų kvapą pajusite net už kelių kvartalų. Šia nuostabia, ramybę dvelkiančia vieta grožėjomės žvelgdami pro mūsų viešbučio langus. Prie populiariausių tarp turistų šventyklų taip pat priskiriamos Longhua TempleShanghai Confucian Temple ir Jade Buddha Temple. Turistiniai autobusai sustoja prie kiekvienos iš šių šventyklų. Įkvėpti kiek kitokios, vietinių apylinkių gamtos oro gurkšnio ir tuo pačiu pasigrožėti unikalia architektūra galima Yu sode (Yu Garden). Tai – tipiškas kiniškas sodas, kurio teritorijoje taip pat galima apsilankyti ir kiniškų namelių komplekse. Jame įsikūrusios suvenyrų parduotuvės. Šis sodas – labai graži vieta, turinti tik vieną minusą – didžiulį populiarumą tarp turistų. Kad jūs įsivaizduotumėt, kiek ten žmonių! Tačiau, atsiribojus nuo viso šurmulio, pažadu – ši vieta paliks tikrai neišdildomą, malonų įspūdį. Taip pat norėčiau paminėti ir rekomenduoti nuvykti bent į vieną iš miestų ant vandens.  Zhujiajiao – vienas autentiškiausių ir geriausiai ant vandens išlikusių miestelių šiame rajone, tačiau ne vienintelis. Deja, patys apsilankyti nespėjome ir dėl to yra labai gaila, tačiau labai tikiuosi, kad jūs kelionės metu surasite tam laiko. Štai dar keli miesteliai ant vandens – Jinze Ancient Town, Fengjing Ancient Town, Nanxiang Ancient Town.

Yu sodas

Šanchajus yra draugiškas miestas visų tipų turistams.

Jei keliaujate su vaikais, šis megapolis tikrai turi jums ką pasiūlyti: 2016 metais duris atvėrė Šanchajaus Disneilendas, kvieste kviečia apsilankyti antras pagal dydį Kinijoje zoologijos sodas ir Šanchajaus Safari parkas (Shanghai Wild Animal Park); o taip pat atrakcionų parkas Happy Valley of Shanghai, Šanchajaus okeanariumas ir Šanchajaus cirkas (Shanghai Circus World).

Jei esate muziejų gerbėjai, Šanchajuje jums prireiks tikrai daug laiko panorėjus juose visuose apsilankyti: Šanchajaus muziejus (Shanghai Art museum) (įėjimas nemokamas); Kinijos meno muziejus (China Art museum); Šanchajaus automobilių muziejus (Shanghai Auto museum); Šanchajaus istorijos muziejus (Shanghai History museum); Šanchajaus gamtos istorijos muziejus (Shanghai Natural History Museum);Šanchajaus mokslo ir technologijos muziejus (Shanghai Science and Technology Museum).

Šanchajus neabejotinai turi ką pasiūlyti ir naktinio gyvenimo mylėtojams. „Must do“ dalykas Šanchajuje yra pasigrožėti kvapą gniaužiančia panorama, atsiveriančia nuo Vaitan krantinės (The Bund). Nuo jos tiek dieną, tiek naktį atsivers nuostabus vaizdas į Pudon rajoną ir upę. Praktiškai ten pat prasideda ir pėsčiųjų prospektas Nanjing Road Pedestrian Street, kuris vakare vilioja savo judrumu bei akina tūkstančiais lempučių. Na o kalbant apie nuostabius, jaukius, vietomis brangesnius restoranus ir butikus, nepatingėkite nuvažiuoti į Xintiandi rajoną.

Šanghajus naktį

Kad jau prakalbau apie šopingą, tai Šanchajuje apstu įvairių prekybos centrų ir parduotuvyčių. Suvenyrų kainos varijuoja nuo labai pigių (pvz.: turgavietėje prie Yu sodo, kurią parodžiau vaizdo įraše) iki brangių, jei tai – išskirtinis vienetinis daiktas. Planuoti įsigyti brangių brand‘inių daiktų tikrai nerekomenduoju. Kinijoje ir Honkonge prabangiems daiktams taikomas papildomas prabangos mokestis, todėl, pvz., originalus „Gucci“ diržas gali kainuoti net 100 Eur brangiau nei Europoje. Būtent dėl šios priežasties dizainerių parduotuvėse Europoje neretai galima išvysti viską nuo lentynų šluojančius kinus. Nes pirkti „pas mus“ – apsimoka.

Šanghajaus gatvės

Tai yra toli gražu ne viskas ką galima papasakoti apie Šanchajų ir lankytinas vietas jame, todėl labai norėčiau parekomenduoti jums išstudijuoti šį interneto puslapį. Jame atrasite daug naudingos  informacijos apie Šanchajų, pačią Kiniją ir dar daugiau: https://www.travelchinaguide.com.

Noriu paminėti, kad jei planuojate kelionę į kurią nors šalį toje pusėje ir norėtumėte apsilankyti Šanchajuje, yra siūloma puiki galimybė tai padaryti be vizos. Jei turite persėdimą Šanchajuje, galite užpildyti specialų tranzitinį lapelį, į savo pasą gauti lipduką ir likti mieste 72-iem ar net 144-iom valandoms. Tas pats galioja ir kai kuriems kitiems, bet ne visiems, miestams Kinijoje.

Latest comments

• Mikroautobusų nuoma 2021-06-25, 16:46 Atsakyti

Kelionės, nauji nuotykiai ir atradimai visada gera idėja. Erzinantys turistai su noru įsiamžinti gražioje aplinkoje prie gražių žmonių, įžymių vietų kasdienybė. Tai turbūt neturi jokios paaiškinamos priežasties. Vietinių gyventojų palaikymas svarbus, gamta reikia džiaugtis, kelionės po vietines vietoves, gamtos pramogos ir gryno oro įkvėpimas prideda patrauklumo. Nauji keliavimo būdai ir šilta atmosfera, mikroautobusų, mašinos nuoma arba dviratis kelionė suteikia galimybę pamatyti mažai turistų lankomas vietas. Atrandant vietines pramogas, mėgaujantis išskirtiniu poilsiu tenka keliauti ir pėsčiomis. Pasinerkite į nuotykius, kad norėtųsi atvykti dar kartą.